
Budżet | Statut | Dyrektor Przedszkola
Organizacja | Regulaminy | Rekrutacja | Status Prawny Przedszkola
Rejestry, ewidencje, archiwa | Programy | Kontrole | Tryb działania
Przedmiot działalności | Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Nabór na stanowiska urzędnicze | Organy sprawujące nadzór
Zamówienia publiczne | Ochrona danych osobowych | Zarządzenia i informacje w okresie pandemii
Deklaracja Dostępności
Organizacja | Regulaminy | Rekrutacja | Status Prawny Przedszkola
Rejestry, ewidencje, archiwa | Programy | Kontrole | Tryb działania
Przedmiot działalności | Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Nabór na stanowiska urzędnicze | Organy sprawujące nadzór
Zamówienia publiczne | Ochrona danych osobowych | Zarządzenia i informacje w okresie pandemii
Deklaracja Dostępności

Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności przedszkola jest praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Swoją działalność przedszkole prowadzi od poniedziałku do piątku w godz. 6:00 - 16:30.
Praca jest organizowana odpowiednio do potrzeb i możliwości rozwojowych wychowanków i prowadzona w ramach określonych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego obszarów edukacyjnych, w oparciu o przyjęty program wychowania przedszkolnego. Przedszkole wspomaga rozwój i edukację dzieci. Pełniąc funkcję opiekuńczą, wychowawczą i kształcącą, przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego celem wychowania przedszkolnego jest:
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowaniu czynność intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
- budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
- rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną;
- zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
- kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych;
- kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych;
- wspomaganie rozwoju mowy dzieci;
- wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują się w poznaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia;
- wdrażanie do utrzymania ładu i porządku,wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci;
- wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych;
- wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem;
- wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec;
- wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne;
- wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne,budzenie zainteresowań psychicznych;
- pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń;
- wychowanie do poszanowania roślin i zwierząt;
- wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną;
- kształtowaniu gotowości do nauki czytania i pisania,
- wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne;
- przygotowanie do posługiwania się językiem nowożytnym;
- przygotowanie do posługiwania się językiem mniejszości narodowej lub etnicznej lub językiem regionalnym dzieci należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, o których mowa w ustawie z dnia 6 stycznia 2005r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym.
metryczka
Wytworzył: Anna Śliwińska (7 grudnia 2015)
Opublikował: Anna Śliwińska (7 grudnia 2015, 16:02:38)
Podmiot udostępniający: Przedszkole Miejskie Nr 14
Ostatnia zmiana: Anna Śliwińska (7 września 2020, 12:05:24)
Zmieniono: edycja treści
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1054