Statut | Przedmiot działalności | Regulaminy | Rekrutacja
Rejestry, ewidencje, archiwa | Status prawny | Kontrole | Dyrektor przedszkola
Tryb działania | Organizacja | Przetargi | Programy | Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Nabór na stanowisko urzędnicze | Organy sprawujące nadzór
Ochrona danych osobowych | Bilanse jednostki | Zarządzenia dyrektora
Procedury bezpieczeństwa COVID-19 | Deklaracja dostępności
Raport GUS
Rejestry, ewidencje, archiwa | Status prawny | Kontrole | Dyrektor przedszkola
Tryb działania | Organizacja | Przetargi | Programy | Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Nabór na stanowisko urzędnicze | Organy sprawujące nadzór
Ochrona danych osobowych | Bilanse jednostki | Zarządzenia dyrektora
Procedury bezpieczeństwa COVID-19 | Deklaracja dostępności
Raport GUS
Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności przedszkola jest praca wychowawczo, dydaktyczna i opiekuńcza z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Swoją działalność przedszkole prowadzi od poniedziałku do piątku w godz. 6.00 – 17.00.
Praca jest organizowana odpowiednio do potrzeb i możliwości rozwojowych wychowanków i prowadzona w ramach określonych przez podstawę programową wychowania przedszkolnego obszarów edukacyjnych, w oparciu o przyjęty program wychowania przedszkolnego. Przedszkole wspomaga rozwój i edukację dzieci. Pełniąc funkcję opiekuńczą, wychowawczą i kształcącą, przedszkole zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych. Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego celem wychowania przedszkolnego jest:
Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowaniu
czynności intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach i w dalszej
edukacji.
Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby
lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe.
Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do
racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do
łagodnego znoszenia stresów i porażek.
Rozwijanie umiejętności społecznych u dzieci, które są niezbędne w
poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz
nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną.
Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i
technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania
swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie
umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz
sztuki plastyczne.
Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do
rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy
patriotycznej.
Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
Zadania wynikające z
powyższych celów przedszkole realizuje w ramach następujących obszarów
edukacyjnych.
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z
dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach
zadaniowych.
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.
Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które
stosują się w poznaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku, wychowanie zdrowotne i
kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem i aktorem.
Wychowanie przez sztukę - muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne.
Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne,
budzenie zainteresowań psychicznych.
Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i
unikaniu zagrożeń.
Wychowanie do poszanowania roślin i zwierząt.
Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją
matematyczną.
Kształtowaniu gotowości do nauki czytania i pisania.
Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
Przygotowanie do posługiwania się językiem nowożytnym.
Przygotowanie do posługiwania się językiem mniejszości narodowej
lub etnicznej lub językiem regionalnym dzieci należących do mniejszości
narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem
regionalnym, o których mowa w ustawie z dnia 6 stycznia 2005r. o
mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym.
metryczka
Wytworzył: Elżbieta Kmieć (7 marca 2016)
Opublikował: Iwona Kudra (7 marca 2016, 09:36:48)
Podmiot udostępniający: Przedszkole Miejskie Nr 13
Ostatnia zmiana: Iwona Kudra (10 września 2020, 11:10:20)
Zmieniono: korekta treści
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 4172